Hi Taco,
Heb je mijn werktijd in Fingertips ingebouwd?
Sinds een poosje krijg ik tegen 5 uur een debug melding van Fingertips. Einde Fingertips... en einde werktijd...
Dat is wel handig, maar ik zou toch eigenlijk willen dat die fout niet kwam. Zegt het jou iets?
update 29 aug: ik heb versie 1.5 geinstalleerd (had 1.4). Eens zien of dat helpt....
Hmm.... ik zit wat te testen met Windows 7, en daar heb ik met Fingertips dezelfde foutmelding. Na een poosje klapt het programma eruit met de melding "Fingertips.exe has stopped working".
Zowel mijn Vista als Windows 7 omgeving zijn 64bits. Zou dat een aanwijzing kunnen zijn?
Ik ben wel erg druk aan het posten, maar ik krijg idd de indruk dat het hele probleem te maken heeft met een 64bits omgeving. Een collega heeft Fingertips prima draaien op Windows 7 32-bits. En op Vista heeft hij ook niet dezelfde fouten die ik heb.
Fingertips hercompileren op een 64bits omgeving misschien???
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook met versie 1.5. Op een gegeven moment houdt fingertips ermee op met dezelfde melding als Jan heeft. Ik draai fingertips op vista ultimate 64 bit. Hij klapt er helaas regelmatig uit.
Ik ben bang dat er op dit moment geen mogelijkheid is om een 64-bit versie te maken van Fingertips. Ik heb het geschreven in Delphi en daar is nog geen 64 bits compiler voor.
Als jullie een idee hebben op welke instructies het mis gaat, keep me posted. Ik heb me sowieso nog niet erg verdiept in 64 bits computing. Zou Windows-64 ook Windows-32 programma's gewoon moeten kunnen draaien? Blijkbaar draait het deels wel goed, maar deels niet. Als jullie me helpen om uit te vogelen wat niet draait en wat ik daaraan kan doen, wil ik het met alle plezier proberen te fixen voor jullie.
Anders is het toch wachten op een nieuwe compiler, die volgens dit artikel half 2010 zou moeten verschijnen. Gezien de complexiteit van de technologie, zou het mij niet verbazen als ze die datum niet gaan halen: http://edn.embarcadero.com/article/39174
Nou, laat ik nu toevallig onder mijn collega's iemand hebben die de volgende kwaliteiten in zich verenigt: hij kent Delphi erg goed, is een enthousiast Fingertipper en heeft een gezonde portie troubleshooters-bloed. Ik zal eens vragen wat hij ervan vindt en of hij een nuttige bijdrage kan leveren.
Die collega zal ik dus zijn ... het is ondertussen al wel weer 2 jaar geleden dat ik nog Delphi heb gebruikt ... Ja, ik ben één van overlopers die naar Microsoft .net platform is overgeschakeld. Leek me een leuke uitdaging :)
Kan ik me goed voorstellen. Ik werk nu een jaar of vier intensief met C# en .NET en het bevalt me prima. Alleen is het soms handig om software echt te compileren, zoals bij Fingertips. Dan smacht ik eerlijk gezegd naar een 'Delphi' met C# als programmeertaal :-)
Heb jij een idee waar Fingertips (32-bit) vast zou kunnen lopen op 64-bit systemen?