fingertips

all of windows at your fingertips

Hi Taco,
Heb je mijn werktijd in Fingertips ingebouwd?
Sinds een poosje krijg ik tegen 5 uur een debug melding van Fingertips. Einde Fingertips... en einde werktijd...
Dat is wel handig, maar ik zou toch eigenlijk willen dat die fout niet kwam. Zegt het jou iets?

update 29 aug: ik heb versie 1.5 geinstalleerd (had 1.4). Eens zien of dat helpt....

Jan van Veldhuizen

Share

Reply to This

Replies to This Discussion

Een paar postings eerder hierboven heb ik een tekstbestandje bijgesloten. Daar staat de melding die ik uit de Eventlog heb gehaald.
Je ziet daar steeds dezelfde offset staan. Dat wordt dus lekker ouderwets naar machine instructies kijken om te zien wat daar gebeurt. Heb je geen disassembler voor Delphi?

Inmiddels heb ik Fingertips ook getest op een 32bits versie van Windows 7. Die klapt er dus ook uit na een paar minuten. Ik zal eens gaan experimenteren met de compatibility mogelijkheden die daar beschikbaar zijn bij het starten van een programma.

Taco Oosterkamp said:
Jan,

Welke foutmelding krijg je precies?
Misschien dat dat nog helpt.

Groeten,
Taco

Reply to This

Dag Jan,

Ik ga binnenkort ook zelf Windows 7 testen, dus hoop dat ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop - maakt het makkelijker om te fixen. Zal ook naar je eventlog file kijken.

Als ik wat weet, meld ik me.

Groeten,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Taco, nu schiet me nog informatie te binnen waarmee je wellicht op het spoor kunt komen van de oorzaak van het 64bits probleem.
Ik heb al langer die 64bits Vista dan dat ik problemen heb met Fingertips!
De huidge versie knalt er na een paar minuten uit. De vorige versie deed het vaak een dag totdat de fout kwam, vandaar de titel van deze discussie.
Maar dààrvoor had ik geen enkel probleem! Ook niet in mijn 64bits omgeving.
We zouden dit kunnen verfiëren als je me de setups stuurt van de vorige en voorvorige versie. Ik kan dan nog even checken of dit inderdaad het geval is.

Reply to This

Taco, Jan,
ik heb hetzelfde probleem. Eerst dacht ik dat het door de 64 bits versie kwam van Windows 7, maar ook op de 32 bits versie gebeurd hetzelfde. Na een minuut of 5 stopt Fingertips ermee. Ik heb al verschillende zaken geprobeerd, zoals draaien als administrator, diverse compatibility instellingen, maar tot nu toe met hetzelfde resultaat. Ik gebruik versie 1.5. Als het helpt om de tekst uit de eventlog te uploaden, moet je het even laten weten.

mvg,
Arno Boudewijns

Reply to This

Hoi Jan en Arno,

Ik denk dat ik het probleem op het spoor ben. Eén van mijn medewerkers heeft er ook last van (en ik snap niet dat het bij mij wel goed draait). Ik heb een speciale analyse versie gemaakt die hopelijk het exacte probleem boven tafel haalt. Dan zou het daarna snel (volgende week?) te fixen moeten zijn.

Nog even geduld dus - er wordt aan gewerkt.

Groeten,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Dat is mooi! Nu ik een poosje zonder Fingertips werk, merk ik pas hoeveel gebruik ik ervan maakte.

Reply to This

Dat is altijd goed om te horen :-)

Ik heb het bugje gefixed. Stom probleempje in Windows... Maar nu moet ik nog wachten op een nieuw certificaat om 'm te code-signen. Hang op dit moment aan de lijn bij Thawte. Als dat geregeld is verwacht ik morgen een nieuwe versie te deployen, anders wordt het volgende week of de week erna.

Maar het komt goed, dus...

Groeten,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Jan (en iedereen),

Het zou nu gefixed moeten/kunnen zijn in de nieuwste versie 1.5.1 die nu ter download staat.

Zie: http://www.getfingertips.com

Goed weekend,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Joepie!!!

Hij doet 't weer!

Ik fingertip weer dat het een lieve lust is :-)

Taco Oosterkamp said:
Jan (en iedereen),

Het zou nu gefixed moeten/kunnen zijn in de nieuwste versie 1.5.1 die nu ter download staat.

Zie: http://www.getfingertips.com

Goed weekend,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Haha - daar ben ik heel blij mee!

Nooit eerder als werkwoord gebruikt trouwens - geniaal... :)

Goed weekend,
Taco Oosterkamp

Reply to This

En ook voor mij geldt dat Fingertips weer werkt zoals vanouds! Bedankt Taco dat je dit probleem al meteen in de september versie hebt opgelost. Je moets eens weten hoe vaak ik de toets combinaties van fingertips de afgelopen weken voor niets heb gebruikt, wat natuurlijk weer leidde tot vreemde karakters op plaatsen in emails en documenten die daar niet thuis hoorden.

Reply to This

Dag Arno,

Graag gedaan. Ik overweeg om een apart groepje te starten met mensen die beta-tester willen zijn. Dan zouden dit soort flauwe bugs nog wat eerder opgespoord kunnen worden denk ik. Soms kost het domweg veel moeite om te vinden wat nou precies het probleem is - net als in dit geval. En uiteindelijk lag het niet eens aan Fingertips, maar aan Windows, maar ja, ondertussen hebben een aantal mensen er dus veel last van.

Maar goed, lekker dat het weer werkt bij jullie. Wat ik persoonlijk nog wel een soort van grappig vind van dit soort problemen is dat ik opeens van allerlei kanten mensen hoor die niet meer zonder Fingertips kunnen :-) Dat geldt voor mijzelf ook, maar het geeft wel voldoening om dat ook van anderen te horen.

Groeten,
Taco

Reply to This

Reply to This

RSS

© 2010   Created by Taco Oosterkamp on Ning.   Create a Ning Network!

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy  |  Terms of Service