fingertips

all of windows at your fingertips

Sinds de upgrade zegt Fingertips dat de database corrupt is (0 bytes) en dat er nieuwe wordt gemaakt. Vervolgens werkt het goed en zitten ook mijn eigen toegevoegde commando's erin.
Zelfs als ik de bak file van vorige maand terugzet en fingertips opnieuw start komt diezelfde melding.

Share

Reply to This

Replies to This Discussion

Dag Jan,

Dank je wel voor deze melding. Ik hoorde 'm ondertussen van nog een paar kanten en ik ben aan het zoeken waar het precies misgaat.

Op sommige systemen (niet op het mijne natuurlijk :-)) hebben we hier al langer problemen mee. Ik heb nu in elk geval de volgorde omgedraaid waarin de databases worden opgeslagen, zodat de kans dat je je commando's kwijtraakt een stuk kleiner is.

Als het goed is zie je in het dialoogje ook de naam van de database waar het om gaat (vanaf 1.4.1.3). Welke is dat?

En wanneer gaat dit precies mis?
Bij het verder werken na sleep / hibernation?
Of na het opnieuw opstarten van je pc?
Of ook wanneer je alleen Fingertips afsluit (Alt+X in het commandoscherm) en daarna weer opstart?

Met meer input kan ik het hopelijk vlot fixen.
Alvast bedankt dus!

Groeten,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Goedemorgen Taco,

Wat geweldig dat nu iemand een keer een bug voor mij gaat fixen. Ik ben zelf dagelijks bezig om bugs te fixen in de software die ikzelf en mijn collega's hebben geschreven. (De bugs worden uiteraard door mijn collega's veroorzaakt :-))

De letterlijke meldingtekst is: "Your database-file seems to be corrupt: it is only 0 bytes. Fingertips will rename this file and re-create a new database". Geen database naam dus.
Het gebeurt gewoon elke keer bij het opstarten van fingertips, de eerste keer en ook bij herstarten na Alt-X. Ik sluit elke keer mijn pc af met een normale shutdown, geen hibernate of sleep.

Ik heb mijn database bestanden bijgevoegd. Wellicht heb je er wat aan.
Succes met het zoeken naar de oorzaak !!

Jan
Attachments:

Reply to This

Hi Taco en Jan,

Ik krijg dezelfde fout - maar eronder staat bij mij wel een padverwijzing naar D:\Documents and Settings\x\Mijn documenten\Fingertips\fingertips.actions.db. Dit bestand ontbreekt overigens, ook na het bevestigen met OK. Toch worden al mijn instellingen bewaard, lijkt het.
Misschien houdt het verband met een 2e probleem. Ik werk standaard vanuit een windows installatie op de D-schijf. Fingerprint installeerde prima en startte vrolijk op, maar reageerde nergens op (geen fingertype substitutie). Dat veranderde onmiddellijk toen ik de volledige Fingertips programmafolder naar C:\Program Files kopieerde. Nu werkt het wel.
Kan het zijn dat Fingertips ergens in de war raakt van een relatieve/absolute padverwijzing?

Succes,
Gijs

Reply to This

Dag Jan en Gijs,

Ik denk dat ik het probleem heb gefixed in versie 1.4.2.2 - eindelijk heb ik hier een computer tot mijn beschikking met hetzelfde probleem - dat maakt het een stuk eenvoudiger om problemen te fixen :-)

Deze nieuwste versie kun je downloaden van www.getfingertips.com - laat me s.v.p. even horen of het nu wel goed gaat...

Alvast bedankt,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Hi Taco,

It works! Beide issues zijn nu opgelost - Fingertips werkt nu prima enkel vanaf de D-schijf en geen foutmelding meer bij opstarten. Dank je voor je enorm snelle fix!

Groeten,
Gijs Meerbach

Reply to This

Dag Gijs,

Graag gedaan.

Ik hoop dat we nu alle problemen rond de database hebben opgelost - dat zou me erg lief zijn!
Kan ik m'n tijd weer besteden aan andere zinnige dingen.

Veel plezier ermee,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Hier ook opgelost. Je kunt me van je WaitingFor-lijstje schrappen.
Bedankt!
Jan

Reply to This

Dag Jan,

Super! En graag gedaan.

Groeten,
Taco

Reply to This

Hallo Taco,

Ik heb inderdaad ook de zelfde foutmelding bij het opstarten en dit is begonnen na mijn update naar de laatste versie.
Dit geldt voor het opstarten van Windows (XP in mijn geval) en ook voor het opnieuw opstarten van Fingertips.
De foutmelding geeft aan:
"Your database-file seems to be corrupt: it is only 0 bytes
Fingertips will rename this file and re-create a new database
C:\........\My Documents\Fingertips\Fingertips.Phrases.db"

Ik hoor het graag als hier een oplossing voor gevonden is.

Groet,

Andre

PS: Verder een prima tool en een goede aanvulling op de EachDayEmpty leer!

Reply to This

Hallo Taco,

Ik lees nu pas de rest van de discussie en zie dat er al weer een fix is geweest.
Ik ga dit eerst wel even proberen en meld dan nog wel even terug of het probleem bij mij ook is opgelost.

Groet

Andre

Reply to This

Dag Andre,

Prima - ik hoop dat het bij jou nu ook is opgelost...

Groeten,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Geweldig, had precies het zelfde probleem met de foutmelding:
"Your database-file seems to be corrupt: it is only 0 bytes. Fingertips will rename this file and re-create a new database."
(nu in het Engels voor Google om te indexeren)

Had de foutmelding op al mijn PCs wanneer ik Fingertips geupgrade had naar 1413. Maar nu met de laatste upgrade is het probleem verdwenen, bedankt!

Vreemd genoeg waren ook al mijn instellingen verdwenen op één van de drie computers. Waarom snap ik niet helemaal, maar maak voor de zekerheid dus een backup van je database en instellingen (sowieso geen slecht idee ;-), zodat je het weer terug kan zetten indien nodig.

By the way, bedankt voor een geweldig product!

Reply to This

Reply to This

• 1
  • 2

RSS

About

Taco Oosterkamp Taco Oosterkamp created this social network on Ning.

Create your own social network!

© 2009   Created by Taco Oosterkamp on Ning.   Create Your Own Social Network

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy  |  Terms of Service