fingertips

all of windows at your fingertips

Ricardo

Springen naar- en openklappen van een Outlook folder

Hoi Taco,

Ik ben al geruime tijd enthousiast gebruiker van GFT en een van mijn favoriete Outlook commando’s is het springen naar Outlook folder. Nu heb ik een folder maar daaronder een groot aantal subfolders:

=Inbox
=Problemen
== Klant
=== Probleem1
=== Probleem2
=== Probleem3
=== Probleem4
=== Probleem5
=== etc.

Ik heb GFT geconfigureerd om te springen naar de Klant folder wat prima werkt maar ik moet nog steeds zelf de folder openklappen om de subfolders te zien. Is het mogelijk om dit als een extra optie toe te voegen ? Of is er misschien een andere handige truuk om dit te doen?

Ricardo.

Share

Reply to This

Replies to This Discussion

Dag Ricardo,

Hoe zou je je dat precies voorstellen?

Als je met een Fingertips commando naar een folder gaat, sta je in die folder. Daar vanuit kun je dan in Outlook met Ctrl+Y een andere folder openen (pijltje naar rechts is folder openklappen in de lijst in Outlook).

Als je rechtstreeks naar de map Probleem1 voor een bepaalde klant wilt springen, kun je daar natuurlijk een apart Fingertips commando voor aanmaken.

Hoe zou je liever hebben dat het werkt?
Kun je de user interface beschrijven die je zou willen?

Vriendelijke groet,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Hoi Taco,

Sorry for mijn late reply. Ah, de truuk met het pijltje naar rechts! Top, dat scheelt weer wat muisbewegingen. Ik was al wat aan het proberen met de + toets maar dat lukte niet erg.

Denk je dat je dat pijlte-rechts als een optie in Fingertips kan zetten als bijvoorbeeld een tickbox genaamd "Openklappen" ?

Vriendelijke groet,

Ricardo.

Reply to This

Dag Ricardo,

Fijn dat ik je daarmee heb kunnen helpen.

Ik zie nog niet voor me hoe ik dat in Fingertips zou moeten inbouwen. Kun je stap voor stap beschrijven wat je zou willen invoeren in Fingertips - en wat je dan zou willen dat Fingertips op je scherm laat zien?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Hoi Taco,

Ik dacht aan zoiets:

Wat vind jij?

Ricardo.

Taco Oosterkamp said:
Dag Ricardo,
Fijn dat ik je daarmee heb kunnen helpen.
Ik zie nog niet voor me hoe ik dat in Fingertips zou moeten inbouwen. Kun je stap voor stap beschrijven wat je zou willen invoeren in Fingertips - en wat je dan zou willen dat Fingertips op je scherm laat zien?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Dank voor de screenshot.

En wat zou je dan na het uitvoeren van dat commando in Outlook te zien willen krijgen?

Vriendelijke groet,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Dag Huib,

Ik ben bang dat ik het nog niet echt voor me zie. Als je nu met Fingertips een Outlook map opent, gaat hij ook rechtstreeks naar de map. Je krijgt geen keuzeschermpje (Open map...) om te zien welke map je zou willen.

Als ik je goed begrijp, zou jij wel zo'n keuzeschermpje willen - en wil je dan graag dat daarin alle mappen zijn opengeklapt. Als dat klopt ben ik bang dat ik je niet kan helpen. Het Outlook Open map... dialoog kan ik helaas niet van buitenaf beïnvloeden.

Vriendelijke groet,
Taco Oosterkamp

Reply to This

Hoi Taco,

Als je vanuit Fingertips het commando geeft om Outlook op te starten en naar een folder te springen, kan je dan geen "pijltje naar rechts" meegeven om de eventuele subfolders te laten zien?

Ricardo

Reply to This

Reply to This

RSS

© 2010   Created by Taco Oosterkamp on Ning.   Create a Ning Network!

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy  |  Terms of Service