fingertips

all of windows at your fingertips

Dag,
Met behulp van Taco (denk, dank!!) heb ik mijn fingertips versie goed draaiend op mijn ( met rebornkaart uitgeruste) werkcomputer op school. Nu moet ik ook wel eens op een andere schoolcomputer werken en tja, daar blijkt de USB-stick geen G:\ maar D:\ of E:\ drive te heten en kan fingertips dus niet meer zijn data-files of ini-files vinden.

Hoe kan ik dat omzeilen? Ik heb ooit iets met allerlei % tekens gezien, maar weet niet goed hoe dat werkt. Een van jullie?

Tags: USB, drive, fingertips.ini, letter, onafhankelijk

Share

Reply to This

Replies to This Discussion

Dag Dico,

Leuk om te horen dat het zo goed werkt voor je..!

In fingertips.ini heb je de mogelijkheid om in plaats van een hard path (zoals "G:\data\fingertips\") een variabele te gebruiken. Een aantal van die variabelen staan er al als voorbeeld genoemd wanneer je Fingertips installeert.

Stel dat je Fingertips zelf hebt draaien vanuit G:\apps\fingertips\, dan zou je denk ik met de volgende regel in je INI-file de database moeten kunnen gebruiken vanuit G:\data\fingertips\:

FingertipsDataFoldername={FingertipsExeFolderName}\..\data\

Let op de puntjes.

Als de USB-stick dan D: of E: heet, zou het automatisch goed moeten gaan. Ik heb dit niet geprobeerd, dus meld je rustig als het toch niet lukt.

Succes!
Taco Oosterkamp

Reply to This

Reply to This

RSS

© 2010   Created by Taco Oosterkamp on Ning.   Create a Ning Network!

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy  |  Terms of Service